Medlemstilbud

Foreningen arbejder i øjeblikket på at arrangere netværksmøder i foråret 2021.

Se under "Nyheder".

Foreningen har en række aktiviteter og medlemstilbud. Aktiviteterne planlægges af bestyrelsen i overensstemmelse med en fastlagt forretningsplan og den daglige drift varetages af et permanent fagligt sekretariat. Der tilbydes således følgende til et ubegrænset antal personer fra medlemsvirksomhederne:

Medlemsservice

  • Information om foreningen, kontaktformidling, nyhedsbrev, hjemmeside, møder mv.
  • Talerør for laboratorierne i DANAK bl.a. i form af udpegning af et bestyrelsesmedlem, årligt møde med DANAK’s ledelse og udpegning af repræsentanter til DANAK’s sektorudvalg
  • Kontakt til relevante myndigheder
  • Repræsentation i Eurolab aisbl og Eurachem.

Netværksgrupper

  • Åbne for alle medarbejdere fra medlemsvirksomheder
  • Et–to møder pr. år pr. netværk
  • Emnerne for møderne planlægges i stor udstrækning i samarbejde med medlemmerne, så disse bliver så aktuelle som muligt

Pt. har foreningen følgende netværk:

Vidensformidling og kurser

  • Medlemsmøder med diverse faglige temaer som fx:
    - Udviklingstendenser på internationalt plan
    - Generelle ideer til inspiration mht. udvikling af kvalitetssystemer m.v.
    - Juridiske, tekniske, samt forretnings- og ledelsesmæssige aspekter ved laboratoriedrift i det 21. århundrede
  • Orientering om nye standarder og guidelines
  • Udsendelse af diverse drafts i høringsrunder
  • Kontakt til internationale videnscentre
  • Fortolkning og implementering af nye standarder og guidelines
  • KURSER: Efter behov udvikles kurser med relevans for medlemmerne
    Tilbud på kurser fra andre kursusudbydere.
    Formidling af tilbud om internationale kurser, seminarer, konferencer, workshops mv.